Lors de leurs voyages d’agrément, les Américains de la classe aisée tiennent avant tout à être accompagnés de leurs proches, recherchent des destinations «nature» et priorisent les activités d’apprentissage.
Au cours des Assises du tourisme organisées par le ministère du Tourisme du Québec le 13 mai dernier, Chris Fair de la firme Resonance a présenté les résultats du sondage mené à la fin de 2012, auprès de plus de 1200 Américains ayant des revenus de 150 000$ ou plus par année. Cette classe aisée de la population, qui appartient aux 9% des ménages les plus fortunés du pays, a été interrogée sur ses habitudes en matière de voyages d’agrément.
LES VACANCES, UNE PRIORITÉ POUR LES AMÉRICAINS LES PLUS NANTIS
Pour les Américains aisés, les vacances sont synonymes de luxe. Près de la moitié des répondants y associent les éléments suivants:
Posséder une maison de vacances à la montagne ou au bord de la mer (48%);
Faire un voyage exotique (46%);
Prendre un congé prolongé (45%).
Le top 5 est complété par la possession d’un téléphone intelligent (50%) et la liberté de travailler de chez soi (47%). Ainsi, pour ce segment de la population, le luxe n’est pas seulement lié à des produits, mais il est aussi symbolisé par des expériences liées aux voyages et au temps libre.
TRAVEL LIKE WHAT THEY?
Wealthy American travelers place more emphasis on accompanying persons traveling rather than planned activities to
Wealthy American travelers place more emphasis on accompanying persons traveling rather than planned destination activities. At their next vacation, they plan to go mostly with their families (57%), friends (35%) or couples (29%). For comparison, the same survey conducted in 2008 revealed that only 43% of respondents felt family travel, and 19% with their spouse. Moreover, these travelers are likely to want to escape abroad or make a road trip.
THEIR BEHAVIOUR OF RESERVATION
Internet booking channel most used by wealthy American travelers. Nearly 60% of them complete their transactions with a travel agent online or on the provider's website. However, some disparity between age groups is observed, since respondents aged under 55 were more likely to use the services of a travel agency online (65% compared to 48% for people aged over 55 years), while older prefer to book directly with the hotel or by the airline (55% compared to 48%). Other methods chosen are, in order of importance, the phone call to book with the provider, the travel agency and tour operator.
ACCOMMODATION CHOOSE WHAT THEY?
Luxury hotels and resorts (resorts) dominate the preferences of affluent Americans in accommodations. Major hotel chains are very popular, with 60% of these travelers have stayed at a Marriott hotel group; 57% chose Hilton, Hyatt monitoring (44%) and Westin (31%).
The all inclusive packages offered in the resorts no longer attract that 13% of respondents, compared to 22% in 2008.
The all inclusive packages offered in the resorts no longer attract that 13% of respondents, compared to 22% in 2008 cruises are more popular (9%) than rental properties (8%) and inns and B Breakfast (6%). In addition, nearly one in five Americans had easy a vacation home in 2012; only 8% were owners of a condominium.
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